دوره ای دو روزه بود به اجبار رفتم چون کلا از دوره آموزشی خوشم نمیاد اشتباه می کنم میدونم. اما خوب شد رفتم دوره "اصول سرپرستی" آموخته هایم.
هیچ وقت در دعواهای خانوادگی به خصوص بین زن و شوهر حتی اگه خودشون اصرار داشته باشند دخالت نکنید ضایع می شوید.
هیچ وقت خانمی برای فرزندش خودش چیزی نخره و اجازه بده این کار فقط توسط پدر انجام بشه.
الان اگر نتونی از زندگیت لذت ببری هیچ وقت نمی تونی منتظر آینده نباش.
هیچ وقت رئیس، بدی یک کارمند را پیش کارمند دیگه نباید بگه.
مجلس ختم نزدیکان کارمندت شرکت کن اما برای مجلس عروسی جنبه ی طرف رو در نظر بگیر.
یک ربع اول ورود در خانه و محل کار با انرژی باشی کل روزت عالی میشه.
تو جمع همکاران یا همه رو به اسم صدا بزن یا همه را به فامیلی یکی به اسم یکی به فامیلی درست نیست.
به افراد قدم به قدم نزدیک شو یک قدم یک مدت ثابت اگر جنبه داشت قدم بعدی. اگر اشتباه کردی و نزدیک شدی قدم به قدم دور شو نه یک دفعه.
صبحانه کاری درکنار کارمندان عالیه چه از کارمندی راضی باشی یا نباشی
هیچ وقت اجازه ندین فرزندتان دیرتر از ساعت مقرر به خانه بیاید.
هیچ وقت به فرزندتان نگویید چه کاری داری انجام میدی یا چرا دیشب دیر خوابیدی حس خیلی بدی به فرزند منتقل میشه. مگه اینکه مطمئن باشید کار نادرستی انجام میده.
به بچه زیر ۱۲ سال بدون تعیین وقت و زمان و با کنترل اجازه استفاده از تلفن همراه را ندهید.
همصدایی پدر و مادر در خانه حتی اگر اشتباه باشد از دو صدایی بهتر است.
فرزندتان را از ۱۲ سالگی( نه زودتر و نه دیرتر) به کلاس زبان، ورزش، فن بیان و آموزش حرفه ای در آمد زا بفرستید.
مسافرت فقط خانوادگی با همسر و فرزند بروید نه با خانواده زن، شوهر، عروس یا داماد.
پدر و مادر شما پدر و مادر شما هستند نه پدر و مادر همسرتان از آنها توقع نکنید نه عروس دختر می شود نه داماد پسر.
بخصوص در مورد داماد سفارش بسیار کرد که پدر زن باید بسیار جنتلمن با داماد برخورد کند و هیچ وقت رفیق و صمیمی نشود. سنگین و محترمانه تا زندگی دخترش دچار مشکل نشود.
حتی اصراری به آمدن همسر به خانه پدر و مادرتان نکنید خودتان بروید و حتی خودتان آنها را به مسافرت ببرید اگر بدون شما توانایی رفتن ندارند و هر چه قدر دوست دارید محبت کنید.
هیچ وقت اجازه ندهید خانواده شما در مورد همسرتان صحبت کنند و از بدیهای او بگویند همسر شما باید حس کند نفر اول شماست.
اگر خانه یا چیزی را به نام همسرتان زدید دیگر از آن دل بکنید. به شوخی گفت حتی اگر فروخت و داد به باجناقتان عشق و حال کند ناراحت نشوید.
نصیحت به فرزند باید بسیار کم باشد با اصلاح رفتار خودتان و خوش اخلاقی شما او اصلاح خواهد شد.
منتظر هر برخوردی از رئیس بالایی یا کارمندان باشید تا چیزی شما به هم نریزد.
حجاب اجباری موردقبول نیست اما باید به اندازه ای باشد که دختران دم دست نباشند تا رغبت به ازدواج و لذت از رابطه کم رنگ نشود. پوشش مناسب برای خودشون خوبه.
از هیچ کس توقع نداشته باشید هیچ کس وظیفه ای نسبت به شما ندارد. هر کس هر کاری کرد از سر لطف است و تشکر کنید با تشکر آن رفتار توسط فرد مربوطه بیشتر و بیشتر تکرار میشه.
....... دیگه یادم نمیاد😔 هنوز ۲۴ساعت نشده.
گر چه نباید کاملا تسلیم یک روانشناس شد بسیاری از مفسده های جامعه ما از بعضی از روانشناسها است باید از علوم انسانی یه چند قدم فاصله داشته باشی توش غرق نشی. آخه این علوم با انسان سر و کار داره خیلی باید مراقب بود خیلی وقتها این حرفها که گاهی از درستی و کاربردی بودن آدم رو متحیر می کنند با یک اشتباه همه چیز رو به نابودی می کشانند.
مثلا همین استاد برای بهبود رابطه در خانواده حرف میزنه و حرفهاش خیلیهاش درسته اما یه دفعه میگه:
تو سوئد منو دعوت کردند به یه مهمونی گفتم به مناسبته؟ گفتند طلاق. از آقاهه پرسیدم چرا میخوای خانمت رو طلاق بدی گفت دیگه مثل قبل وقتی بغلش می کنم حال نمی کنم. ادامه میده مثل ایران که نیست حکم جلب طرف رو بگیرن.
یعنی چه؟ ازدواج یک تعهد است که بر پایه اش خانواده شکل می گیره خانواده ای که نسل بعد رو تربیت می کنه. این حرف تیشه به ریشه رابطه ای میزنه که برای یه مقدار بهبودش کلی حرف زدی.
+ نوشته شده در یکشنبه بیست و یکم مرداد ۱۴۰۳ ساعت 20:28 توسط زرین کوه
|